UCZESTNICY
Tak jak śpiewał Jerzy Stuhr w swojej piosence "Śpiewać każdy może
..." tak i tutaj Żeglować każdy może, ale pamiętając o podstawowych
zasadach bezpieczeństwa obowiązujących w żeglarstwie, które to zostaną
na początku rejsu przedstawione uczestnikom i konsekwentnie przestrzegane.
Jedynym wymaganiem jest ukończenie 14 roku życia. Impreza nie wymaga
żadnego przygotowania i nie stwarza żadnych szczególnych wymogów dotyczących
zdrowia i kondycji. Osoba zdająca egzamin na stopień żeglarza jachtowego
zgodnie z przepisami Polskiego Związku Żeglarskiego musi posiadać umiejętność
pływania i przedstawić zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań
do uprawiania żeglarstwa. Osoba niepełnoletnia powinna posiadać zgodę
rodziców na uprawianie żeglarstwa.
Formularze tych dokumentów do pobrania
ze strony ZAPISZ SIĘ.
Każdy z uczestników na początku rejsu zostanie poddany sprawdzianowi
z umiejętności pływania wpław, jeżeli ktoś nie będzie czuł się pewnie
ratownik WOPR zadecyduje czy ta osoba
powinna pływać w kamizelce asekuracyjnej lub w kapoku.
UBEZPIECZENIE
Na naszych rejsach wszyscy są ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych
wypadków na kwotę 10.000 zł. Wszyscy instruktorzy są ubezpieczani
w zakresie OC instruktora. Posiadamy ubezpieczenie organizatora
turystyki.
JACHTY
TYLKO TANGO
730 I 780
Wszystkie
jachty na naszych rejsach są kabinowe, duże, komfortowe i ubezpieczone,
a co najważniejsze wszystkie posiadają silniki. Jeżeli się zapiszesz
to wiesz na jakim jachcie będziesz płynąć, ponieważ posiadamy standaryzację
jachtów. Na jachcie pływa w
zależności od klasy jachtu od 5 6 osób i instruktor. Zapisując się,
masz możliwość wyboru klasy jachtu
na którym będziesz pływał. Na jachtach szkoleniowych max ilość szkolących
się nie może przekroczyć 5 osób.
WYŻYWIENIE
Przygotowywane wspólnie pod okiem instruktora z produktów dostarczonych
przez organizatora. Śniadanie przygotowywane przez wachtę służbową.
Każda załoga na czas płynięcia otrzymuje prowiant na jacht. Po
spłynięciu o godzinie 18.00 przez wachtę służbową jest przygotowywana
obiadokolacja. Każdy jacht jest wyposażony w segment kuchenny (tzw.
kambuz) - posiada kuchenkę gazową, komplet garnków, naczyń i sztućców.
Nie praktykujemy, ażeby instruktor dostawał pieniądze na wyżywienie
załogi. Jest to spowodowane tym, że z naszych doświadczeń zdobytych
w różnych rejsach wynika, że gdy stosowano takie metody poziom wyżywienia
był bardzo zróżnicowany (czytaj niski). A pamiętać trzeba, że nie zapisujesz
się na obóz odchudzający, ale żeglarski, gdzie woda potrafi "wyciągnąć
z człowieka wszystko"i
dlatego trzeba dobrze się odżywiać.
NOCLEG
My praktykujemy nocleg na jachtach, a nie w namiotach. Każdy z uczestników
będzie miał swoją wyznaczoną koję, za którą będzie odpowiadał przez
cały rejs przed sternikiem i załogą (oczywiście chodzi o porządek na
niej i wokół niej ;). Uczestnicy oprócz pidżamek muszą ze sobą zabrać
śpiwory (UWAGA NA TE ZIMOWE można się przegrzać ;)
KADRA
Przy rejsach szkoleniowych, osobą która odpowiada za szkolenie oraz
za jego poziom jest Kierownik Wyszkolenia Żeglarskiego w skrócie KWŻ.
Dodatkowo na rejsie jest Komendant Rejsu, którego zadaniem jest dopilnowanie
trasy rejsu, wyżywienia oraz spraw technicznych, jednocześnie posiada
on uprawnienia Kierownika kolonijnego.
Nasza kadra posiada uprawnienia instruktorskie a kadra na rejsach młodzieżowych
posiada także uprawnienia wychowawców kolonijnych.
SZKOLENIE
Zapewniamy pełne teoretyczne i praktyczne szkolenie na stopień żeglarza
jachtowego, prowadzone ściśle według wytycznych Polskiego Związku Żeglarskiego
i zakończone egzaminem.
Na rejsach szkoleniowych osobą, która odpowiada za szkolenie oraz za
jego poziom jest Kierownik Wyszkolenia Żeglarskiego w skrócie KWŻ.
Każda z załóg ma swojego instruktora prowadzącego, którego zadaniem
jest szkolenie praktyczne, nadzorowanie postępów żeglowania oraz wyrobienie
podstawowych nawyków żeglarskich. Zajęcia teoretyczne odbywają się
w formie wykładów prowadzonych kolejno przez instruktorów oraz KWŻ-
ta.
REKREACJA
W czasie rejsu rekreacyjnego codziennie zmieniamy port i dzięki temu
możemy zobaczyć wiele ciekawych miejsc na trasie i w miejscach postoju.
A oto kilka miejsc wartych zobaczenia:
Twierdza Boyen w Giżycku, Szlak Łabędzi na Kisajnie, pałac w Sztynorcie,
wyspa Upałty na jeziorze Mamry, wyspa Kormoranów na jeziorze Dobskim,
Fuledzki Róg (głazowisko), Węgorzewo, Kanał Mazurski, śluzy i bunkry
poniemieckie, Ryn zamek krzyżacki, Mikołajki-wioska żeglarska i jeszcze
wiele innych atrakcji.
CENA
Obejmuje wszystko co jest zawarte w tabeli powyżej tzn:
- jachty
- pełne wyżywienie: śniadanie, obiadokolacja, suchy prowiant na czas
płynięcia, kiełbaski na ognisko
- art. chemiczne: worki na śmieci, płyny do mycia naczyń, ścierki i
szmatki, papier toaletowy itp.
- opłaty portowe
- opłaty za paliwo do silników
- opiekę instruktora
- ubezpieczenie
DOJAZD
Własny lub za dodatkową opłatą
autokarem z Gdańska i Warszawy
.
Zbiórka i wypłynięcie
z portu "Dalba" w Giżycku do godziny 16.00 (o ewentualnych
zmianach poinformujemy)
Rejsy
prowadzimy zgodnie z wymogami Polskiego
Związku Żeglarskiego.
Szkolenie zakończone egzaminem i wydaniem patentów przez Okręgowy Związek Żeglarski
w Giżycku, z którym wpółpracujemy od początku jego istnienia.
Żeglarz jachtowy uprawniony
jest do:
1. Prowadzenia jachtów żaglowych po wodach
śródlądowych.
2. Prowadzenia jachtów żaglowych niezatapialnych w regatach i treningu w porze
dziennej pod nadzorem,
po wodach morskich.
3. Osoby, które nie ukończyły 16 roku życia, mogą realizować uprawnienia wynikające
z punktu l w porze dziennej i pod nadzorem.1.
Patent
sternika motorowodnego uprawnia do:
1. Prowadzenia jachtów motorowych
z silnikiem o pojemności do 1000 cm3 po wodach śródlądowych
bez ograniczeń, jednakże do osiągnięcia 16 roku życia
pod nadzorem i za zgodą rodziców lub opiekunów prawnych,
2. Prowadzenia jachtów motorowych, określonych w p. 1, w regatach i na treningu
pod nadzorem, po wodach morskich.